Kongres Słodycze i Przekąski SWEETS & SNACKS 2017

 

Ponad 300 uczestników – ekspertów związanych z kategorią słodyczy i przekąsek – wzięło udział w trzecim Kongresie Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks 2017, który odbył się 7 listopada w warszawskim hotelu Marriott.

Tegoroczny Kongres Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks zainaugurował Czesław Siekierski, europoseł, przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego. – Teraz jest czas dla

waszego sektora! Wiele rzeczy na rynku europejskim zostało rozwiązanych. To, że jesteśmy w Unii Europejskiej, że mamy rozwijający się wspólny, europejski rynek, przynosi korzyści wszystkim. To kreuje rozwój – rynek, handel, wymiana… brak granic! – tłumaczył europoseł ponad 300 uczestnikom Kongresu, wśród których znaleźli się prezesi, dyrektorzy sprzedaży i handlowi reprezentujący handel i przemysł,

a także brand managerowie, hurtownicy, dystrybutorzy oraz importerzy.

Do kondycji sektora odniósł się przemawiający po europośle Marian Borek, zastępca dyrektora Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. – Branża słodyczy i przekąsek to dynamicznie rozwijający się sektor przemysłu spożywczego. Ogromne wrażenie robi znaczny wzrost eksportu w ostatnich latach. To świadczy o sile

firm na rynkach krajów europejskich. Branża ta jest bardzo atrakcyjnym odbiorcą produktów rolnych, szczególnie mąki, cukru, produktów mleczarskich. To także atrakcyjny pracodawca – mówił Marian Borek.

Wyzwania, szanse, problemy…Było o czym dyskutować!

Mocnym punktem konferencji była debata  pt. „Rynek słodyczy i przekąsek w czasach żywieniowej rewolucji”, w której zasiedli Czesław Siekierski, europoseł, przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu

Europejskiego, Marian Borek, zastępca dyrektora Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Aleksander Batorski, prezes zarządu Fabryki Cukierków Pszczółka, Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Tarczyński, Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez International, Igor Jeliński, ekspert rynku słodyczy, Jan

Kolański, prezes zarządu Coliana, Marta Marczak, dyrektor w PwC, oraz Marek Moczulski, prezes zarządu Bakallandu. W trakcie ożywionej dyskusji paneliści podjęli temat wyzwań, przed którymi stoi sektor. Oprócz szans i możliwości, takich jak wzrost eksportu i konsumpcji, rozmawiano o problemach, z którymi muszą mierzyć się działające w Polsce firmy.

– Widzimy wyzwanie, jakim jest tworzenie wydajnych struktur umożliwiających ekspansję na rynkach trzecich czy w krajach UE. Rozmawiamy z Giełdą Papierów Wartościowych, by stworzyć platformę do zawierania kontraktów typu Futures. To świetny produkt dla klienta, który chce pozyskać duże ilości towarów. Doświadczenia innych krajów pokazują, że jest to możliwe – zapewniał reprezentujący resort rolnictwa Marian Borek. Dodał, że został przygotowany projekt, który ma umożliwić pilotaż produktu rynkowego. – To jest kwestia roku, do półtora roku – zadeklarował.

Silny akcent na przekąski. Tu dzieje się najwięcej

W trakcie całodniowego spotkania uczestnicy słuchali również ekspertów z agencji badawczych Nielsen, GfK Polonia, Mintel oraz IQS, którzy naświetlili kondycję sektora i poszczególnych jego segmentów, a także opowiadali o trendach konsumenckich.

Magdalena Zimna, strategic insight director w firmie GfK Polonia i Anna Michalak, senior researcher w GfK Polonia, opowiedziały o tym, jak Polacy przekąszają –m.in. jak postrzegają poszczególne grupy asortymentowe, a nawet jak często udają się do sklepów po ich zakup. Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w firmie Mondelez International, opowiedział o ciekawych innowacyjnych produktach i trendach rynkowych, które zmieniają półkę ze słodyczami i przekąskami. Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce

Tarczyński, mówił o nowym trendzie, jakim jest mocny wzrost sprzedaży przekąsek mięsnych.

O nowym, ciekawym segmencie produktów podjadanych przez konsumentów wieczorem, a nawet nocą, opowiedziała Honorata Jarocka, senior food & drink analyst w agencji badawczej Mintel. Ekspertka opowiadała o tym, w jaki sposób konsumenci radzą sobie z zaspokojeniem nocnego głodu i wskazywała grupy produktów, które najpewniej będą rosły na fali tego nowego trendu.

Czas Facebooka i Snapchata

O budowaniu strategii dla marek opowiedziała Marta Marczak, dyrektor z firmy doradczej PwC. Ekspertka radziła, w jaki sposób producenci mogą stworzyć „kochaną” przez konsumentów markę i jaką formę komunikacji przyjąć, by dotrzeć do konsumenta. Z kolei Jan Gaj, menedżer w departamencie fuzji i przejęć w firmie Navigator Capital Group podsumował procesy konsolidacji, widoczne nie tylko w branży handlowej, ale również w sektorze słodyczy i przekąsek. W trzecim cyklu prezentacji Anna Ruman, dyrektor sprzedaży i obsługi klientów w firmie ABR Sesta, opowiadała o kampaniach zrealizowanych przez Biedronkę i Lidla. Katarzyna Krzywicka‑Zdunek i Michał Kot z IQS udzielili porad, w jaki sposób prowadzić komunikację ze

współczesnym konsumentem przez Snapchata.

Ważnym elementem Kongresu były spotkania,

podczas których przedstawiciele firm z sektora słodyczy i przekąsek prowadzili rozmowy biznesowe z kupcami odpowiadającymi za zamówienia w wiodących sieciach handlowych. Równolegle do prowadzonych debat i prezentacji w strefie wystawienniczej swoje produkty i usługi przedstawiało blisko 30 producentów i dystrybutorów słodyczy i przekąsek, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Anna Terlecka, Cezary Szczepański




PRELEGENCI i PANELIŚCI


Aleksander Batorski
prezes zarządu
Fabryka Cukierków Pszczółka
Czytaj więcej...
Kieruje Fabryką Cukierków Pszczółka od 1 kwietnia 2017 roku. Ma wieloletnie doświadczenie handlowe. W branży FMCG pracę zaczął w roku 1997, jako specjalista do spraw zakupów słodyczy w firmie Eldorado. Następnie był menedżerem kategorii w Tradisie. W latach 2012-2016 zajmował kierownicze stanowisko w Eurocashu, gdzie sprawował nadzór nad jednostkami logistycznymi w kraju. Z FC Pszczółka jest związany od 2016 roku jako dyrektor handlowy.
Jacek Bogucki
sekretarz stanu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Czytaj więcej...
sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Polityk, inżynier mechanik, samorządowiec, poseł na Sejm V, VI, VII i VIII kadencji, w 2007 r. i od roku 2015 sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Radosław Chmurak
wiceprezes zarządu
dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Tarczyński
Czytaj więcej...
Od lat związany z branżą mięsną. W firmie Tarczyński pracuje od ponad sześciu lat i współtworzy sukces spółki, która z małej, rodzinnej firmy przerodziła się w jedno z wiodących przedsiębiorstw na rynku wysokiej jakości wędlin i produktów mięsnych.
Jan Gaj
manager w departamencie fuzji i przejęć
Navigator Capital
Czytaj więcej...
Od 2013 roku związany z Grupą Navigator Capital. Posiada doświadczenie zawodowe w zakresie doradztwa finansowego zdobyte podczas realizacji transakcji fuzji i przejęć, wprowadzaniu spółek na giełdę (IPO), a także przy wtórnych ofertach publicznych (SPO). Doradzał podmiotom prowadzącym działalność w różnych sektorach gospodarki, w tym m.in. branży FMCG, handlu detalicznego, medycznej, przemysłowej oraz nieruchomości. Absolwent kierunków Finanse i Rachunkowość oraz Ekonomia (specjalizacja: Inwestycje Kapitałowe) na Uniwersytecie Łódzkim.
Adam Gajewski
dyrektor Centrum Badań i Rozwoju
Mondelez International
Czytaj więcej...
Doktor nauk przyrodniczych. Manager i dyrektor ośrodków badawczo-rozwojowych (R&D) z ponad 20-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu międzynarodowych koncernach, takich jak m.in. Frito-Lay, Danone i Kraft. Na szczeblu regionalnym, w ramach obszaru badań, rozwoju, innowacji i jakości, był odpowiedzialny za rozwój produktów i procesów m.in. w kategoriach czekolady, ciastek, wafli, słonych przekąsek, napojów w proszku. Po 12 latach pracy za granicą, w regionie Europy Centralnej, a także Bliskiego Wschodu i Afryki, objął stanowisko dyrektora Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelēz International we Wrocławiu.
 
Honorata Jarocka
senior food&drink analyst
Mintel
Czytaj więcej...
Specjalizuje się w trendach związanych ze zdrowym stylem życia oraz inspirującymi innowacjami produktowymi. W trakcie swojego ponad dziesięcioletniego doświadczenia w prowadzeniu badań analizowała przede wszystkim rynek żywności i napojów, a także rynek handlu detalicznego, leków OTC/suplementów diety, tytoniowy, kosmetyków, chemii gospodarczej, artykułów higieny osobistej oraz produktów dla zwierząt. Doświadczenie w zakresie działań marketingowych zdobywała podczas pracy dla takich firm jak LPP i Oceanic, a także agencji reklamowej Tequila\Polska (wcześniej Tequila\BTL Group). Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Do zespołu firmy Mintel dołączyła w 2013 roku.
Igor Jeliński
ekspert rynku słodyczy
Czytaj więcej...
Szef raciborskiego producenta słodyczy od lutego 2015 roku. Specjalista w zakresie zarządzania zmianą, realizacji projektów wydajnościowych, przekształcania struktur biznesowych i reorganizacji spółek. W swojej karierze związany z branżami FMCG, chemiczną i motoryzacyjną. W przeszłości prezes spółki Polifarb Cieszyn-Wrocław, związany także z SigmaKalon, R.Bosch i Pernod Ricard. Absolwent Uniwersytetu Sorbonne, Lincoln International Business School w Paryżu oraz Uniwersytetu North Carolina w Wilmington (USA).
Jan Kolański
prezes zarządu
Colian
Czytaj więcej...
Twórca, główny akcjonariusz oraz prezes zarządu grupy kapitałowej Colian notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest prezesem Klastra Spożywczego Wielkopolski Południowej oraz wiceprezesem Polbisco – Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych. Wielokrotnie nagrodzony za osiągnięcia biznesowe, gospodarcze oraz wspieranie lokalnej działalności sportowej, naukowej i kulturalnej. Wyróżniony Odznaką Honorową Ministra Gospodarki za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.
Katarzyna Krzywicka-Zdunek
business unit manager
IQS
Czytaj więcej...
Z wykształcenia socjolog, w branży badań od 18 lat. W IQS prowadzi zespół jakościowy. Pracuje dla najważniejszych graczy na rynku FMCG, finansów oraz telekomunikacji.
Adam Łaszyn
prezes zarządu
Alert Media Communications
Czytaj więcej...
Ekspert w zakresie relacji z mediami oraz zarządzania sytuacją kryzysową. Doradca w zakresie strategii i taktyki komunikacji wielu firm i instytucji publicznych. Jako praktyk wykłada różne dziedziny PR na kilku uczelniach w Polsce. Autor kompleksowego poradnika kontaktów z mediami „Media i ty” (2015). Z wykształcenia prawnik, ma blisko 10-letnie doświadczenie dziennikarskie. Z branżą PR związany od 1998 roku.
 
Marta Marczak
director
PwC
Czytaj więcej...
Marta Marczak z wykształcenia socjolog, od 13 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek spożywczych, w tym słodyczy i przekąsek. W PwC odpowiada za Zespół Strategii Marki.
Anna Michalak
senior researcher
GfK Polonia
Czytaj więcej...
Absolwentka wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. Od początku kariery zawodowej specjalizuje się w panelowych badaniach rynku. Z GfK Polonia jest związana od 2014 roku.
Marek Moczulski
prezes zarządu
Bakalland
Czytaj więcej...
Prezesem zarządu Bakallandu jest od kwietnia 2014 roku. W sierpniu 2014 roku objął też stanowisko prezesa zarządu firmy Rieber Foods Polska, która następnie jako Delecta została zintegrowana z firmą Bakalland. Wcześniej, od czerwca 2013 roku, pełnił obowiązki przewodniczącego rady nadzorczej Bakallandu. Od 2011 roku sprawuje stanowisko wiceprzewodniczącego rady nadzorczej firmy Dom Development. Od roku 2009 roku jest także niezależnym konsultantem w zakresie strategii biznesowych, doradztwa inwestycyjnego i usprawniania procesów biznesowych. Wieloletni prezes zarządu i dyrektor generalny ZPC Mieszko (w latach 2003 2009). Wcześniej związany m.in. z Agros Fortuną oraz GK Agros.
Dorota Peretiatkowicz
business unit manager
IQS
Czytaj więcej...
Szef zespołu badań ilościowych. Socjolog i psycholog, badaniami marketingowymi zajmuje się od ponad 15 lat (zanim podjęła pracę w IQS była związana z GfK Polonia). Specjalizuje się w projektach ilościowych, szczególnie dla branży FMCG, usług oraz OTC. Prowadziła m.in. segmentację na danych ad hoc połączonych z danymi zakupowymi pochodzącymi z Panelu Gospodarstw Domowych oraz wiele innych kluczowych dla rynku projektów badawczych.
Joanna Rogalska
client director
Nielsen
Czytaj więcej...
Od 2007 r. związana z firmą Nielsen w ramach Działu Badań Panelu Handlu Detalicznego. W codziennej pracy odpowiedzialna za współpracę z klientami z branż: słodyczowej, napojów gorących jak również wyrobów tytoniowych i OTC. Absolwentka Stosunków Międzynarodowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
 
Anna Ruman
dyrektor sprzedaży I obsługi klientów
ABR Sesta
Czytaj więcej...
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Studiów Podyplomowych „Psychologia zachowań rynkowych” na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Badaniami marketingowymi zajmuje się od 1999 roku, od początku kariery związana z ABR SESTA. Specjalizuje się w badaniach wspierających zarządzanie kategorią oraz w projektach dotyczących relacji producentów, usługodawców i sklepów z ich klientami (szczególnie badania profilowe, wizerunkowe, U&A i satysfakcji).
dr. Czesław Siekierski
europoseł
przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego
Czytaj więcej...
W Parlamencie Europejskim od 2004, zasiada we frakcji Europejskiej Partii Ludowej (Chrześcijańskich Demokratów). Od 2014 roku jest przewodniczącym Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Pracuje także w Komisji Gospodarczej i Monetarnej oraz Delegacjach do spraw stosunków z Kanadą i Chińską Republiką Ludową. W latach 2007-2004 był posłem na Sejm RP. Pełnił m.in. funkcje Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi(2001-2003) i Pełnomocnika Rządu do Przygotowania Polskiego Rolnictwa do Integracji z Unią Europejską. Doktor nauk ekonomiczno-rolniczych, nauczyciel akademicki, autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Twórca i szef think tanku PSL Instytutu Politycznego im. Macieja Rataja. Członek Naczelnego Komitetu Wykonawczego PSL.
Magdalena Zimna
strategic insight director
GfK Polonia
Czytaj więcej...
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Filologia Angielska) i SGH (Zarządzanie i Marketing) w Warszawie. Od początku kariery zawodowej związana z badaniami rynku i doradztwem w obszarze produktów konsumpcyjnych i kanałów sprzedaży. W GfK Polonia pracuje od 2003 roku specjalizując się w tematyce związanej z handlem, konsumentami i gastronomią. Obecnie kieruje grupą doradczą Strategic Insight Managerów. Współzałożycielka międzynarodowego zespołu specjalistów GfK Shopper Insight Team.

PROGRAM KONGRESU


08.30-09.00 Rejestracja

09.00-09.05 Powitanie gości

09.05-09.10 Wystąpienie otwierające Jacka Boguckiego, sekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi

09.10-09.15 Postrzeganie polskiej żywności za granicą
dr. Czesław Siekierski, europoseł, przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego

09.15-09.40 W poszukiwaniu wzrostów. Rynek słodyczy i przekąsek w Polsce
Joanna Rogalska, client director, Nielsen
Które kategorie sterują wzrostem na rynku słodyczy i przekąsek? Czy jedyną drogą dalszego rozwoju są tylko dyskonty, czy obserwujemy pozytywną dynamikę także w innych kanałach sprzedaży? Jaka jest rola promocji w sprzedaży i jak zmienia się znaczenie produktów markowych vs wyrobów marek własnych sieci?

09.40-11.00 DEBATA:
Nowy porządek. Rynek słodyczy i przekąsek w czasach żywieniowej rewolucji
Jacek Bogucki, sekretarz stanu, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
dr Czesław Siekierski, europoseł, przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego
Aleksander Batorski, prezes zarządu, Fabryka Cukierków Pszczółka
Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Tarczyński
Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości, Mondelez International
Igor Jeliński, ekspert rynku słodyczy
Jan Kolański, prezes zarządu, Colian
Marta Marczak, director, PwC
Marek Moczulski, prezes zarządu, Bakalland
11.00-12.00 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

KONSUMENT I SPRZEDAŻ


12.00-12.20 Łasuchy, podjadacze i żywieniowi asceci – opowieść o rynku słodyczy i przekąsek w Polsce
Magdalena Zimna, strategic insight director, GfK Polonia, Anna Michalak, senior researcher, GfK Polonia
Co Polacy sądzą o odżywianiu? Czy bardziej ciągnie ich w stronę przyjemności, czy zdrowia? Jak moda na bycie fit wpływa na zachowania konsumentów z różną częstotliwością kupujących słodycze: intensywnie, przeciętnie i relatywnie rzadko?

12.20-12.35 Poszukujący konsument. Innowacje w sektorze słodyczowym i przekąskowym
Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości, Mondelez International
Przekąski są jedną z najbardziej innowacyjnych gałęzi rynku spożywczego i coraz bardziej popularną formą zaspokajania potrzeb żywieniowych konsumentów na całym świecie. Oferta tych produktów dynamicznie ewoluuje. Rozwijają się segmenty, które w nowatorski sposób wpisują się w trendy well-being, convenience, value for money. Jak konsumenci i ich preferencje kształtują te trendy? Jakimi innowacjami odpowiada na nie rynek?

12.35-13.05 Kto podgryza słodycze? Nadciąga niespodziewany konkurent !
Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Tarczyński
Branża spożywcza rozwija się w niespotykanym dotąd tempie. Szczególnie prężnie rośnie kategoria przekąsek. Coraz więcej podróżujemy, próbujemy kuchni świata oraz żyjemy w biegu, co przekłada się na zmianę stylu życia, nawyków żywieniowych oraz na wzrost świadomości przeciętnego konsumenta. Poszukujemy produktów funkcjonalnych, do przekąszania między posiłkami, ale także sprawiających przyjemność. Dobrej jakości produkty mięsne zyskują nowe oblicze i stwarzają szanse na rozwój kategorii w zupełnie nowym kierunku.

13.05-14.00 LUNCH I BUSINESS MIXER

14.00-14.15 Nocna zmiana. Okazje konsumpcji słodyczy i przekąsek
Honorata Jarocka, senior food&drink analyst, Mintel
Rosnące tempo życia i stres skutkują zwiększonym zainteresowaniem produktami zapewniającymi komfort i relaks. Konsumenci coraz częściej kierują się emocjami i poszukują rozwiązań, które pomogą im się wyciszyć i zregenerować pod koniec dnia. W rezultacie segment związany z wieczornym i nocnym podjadaniem zaczyna być postrzegany jako ciekawa, warta zagospodarowania nisza.

14.15-14.30 Smak i wiele więcej. Jak kreować nowy wymiar przyjemności?
Marta Marczak, director, PwC
Żyjemy w czasach, w których budowanie marek staje się coraz trudniejsze. Technologie produkcji, innowacje, nowe smaki i formaty stanowią przewagi krótkoterminowe na zasadzie „dzisiaj my, jutro konkurencja”. Marki ścigają się, walcząc o coraz bardziej wybrednych konsumentów. Jak w tym otoczeniu budować silne marki słodyczy i przekąsek? Jak przyciągnąć uwagę i zdobyć lojalnych odbiorców?

14.30-14.45 Przejęcia w handlu. Czy należy spodziewać się ruchów konsolidacyjnych wśród producentów?
Jan Gaj, manager w departamencie fuzji i przejęć, Navigator Capital Group
Coraz więcej producentów słodyczy i przekąsek dostrzega zmiany zachodzące w handlu oraz próbuje podejmować działania mające na celu umocnienie ich pozycji rynkowej. Kolejne lata mogą zatem upłynąć pod znakiem łączenia się przedsiębiorstw lub akwizycji, które powinny prowadzić do zwiększenia skali działalności, rozbudowy portfolio lub geograficznej dywersyfikacji działalności.

14.45-15.45 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

15.45-16.05 Biedronka i Lidl kreują trendy. Czym dyskonterzy kuszą „słodyczożerców”?
Anna Ruman, dyrektor sprzedaży i obsługi klientów, ABR Sesta
Biedronka i Lidl wyznaczają i kreują trendy, za którymi podążają inni gracze. Warto więc przyjrzeć się zmianom w asortymencie tych sieci ze szczególnym uwzględnieniem kategorii słodyczy i przekąsek. To, w jaki sposób obie firmy kształtują ofertę towarów markowych, produktów pod marką własną czy strategię marketingowo-promocyjną może wiele powiedzieć o kierunku, w którym będą się rozwijać obie kategorie.

16.05-16.20 W pogoni za Snapchatem: komunikacja z młodym klientem i kreowanie wizerunku marki w social mediach
Katarzyna Krzywicka-Zdunek, business unit manager, IQS, Dorota Peretiatkowicz, business unit manager, IQS
Które media społecznościowe wciąż są na topie, a które odchodzą do lamusa? W jaki sposób mówić do młodych osób, aby być wiarygodnym, a przy tym nie naginać się do ich świata?
Badaczki zaprezentują też przykłady kampanii w mediach społecznościowych – tych udanych, oraz takich, które okazały się porażką.

16.20-16.35 Konsument w czasach postprawdy. Jak bronić wizerunku marki w erze fake newsów
Adam Łaszyn, prezes zarządu, Alert Media Communications
Fake news to termin, który krąży dziś wśród firm i instytucji jak niegdyś przysłowiowe „widmo komunizmu” po Europie. Budzi niepokój, lęk, a nawet strach. Czym naprawdę są fake newsy? Jak się im przeciwstawiać? A może jak nauczyć się z nimi żyć? I jak to wszystko ma się do rynku spożywczego?

od 17.00 Kolacja zasiadana z oprawą muzyczną