Kongres Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks 2018

Przedstawiciele najważniejszych sieci handlowych, producentów i dystrybutorów słodyczy i przekąsek oraz eksperci rynkowi po raz czwarty wzięli udział w Kongresie Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks, który odbył się 15 listopada 2018 roku w warszawskim Hotelu Renaissance.

Kongres zainaugurował Jarosław Sachajko, poseł na Sejm RP, przewodniczący sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, członek Komisji Zdrowia. – Zarówno produkty słodkie, jak i słone bardzo szybko uzależniają i są jedną z przyczyn otyłości. Musimy odwrócić ten niekorzystny trend, lecz nie podwyższając ceny, ale zwiększając świadomość. W mojej ocenie podatek od cukru, mimo że jest nakierowany na dobry cel, jest słabym, mało efektywnym narzędziem – tłumaczył uczestnikom Kongresu, wśród których znaleźli się prezesi, dyrektorzy ds. sprzedaży i handlowi, a także brand managerowie reprezentujący przemysł i handel oraz hurtownicy i dystrybutorzy.

W trakcie całodniowego spotkania uczestnicy wysłuchali prezentacji przedstawicieli instytutów badawczych Nielsen i IQS, kancelarii Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi, banków BGŻ BNP Paribas i Santander Bank Polska oraz firm Purella Food, Żabka Polska, PKN Orlen, Givaudan Polska, Kondej Marketing, którzy naświetlili sytuację prawną, kondycję sektora i poszczególnych jego segmentów, a także opowiadali o trendach konsumenckich.

Mocnym punktem była debata pt. „Między zdrowiem a przyjemnością. Fundamentalne zmiany w trendach na rynku słodyczy i przekąsek". Wzięli w niej udział: Marcin Adler, pełnomocnik zarządu w firmie Terravita; Rafał Głowacki, dyrektor zarządzający Dywizji Słodyczowej Colian; Michał Kruk, dyrektor sprzedaży w Dan Cake Polonia; Konrad Mickiewicz, prezes zarządu ZPC Bałtyk; Marek Moczulski, prezes zarządu firmy Bakalland; Joanna Rogalska, client director w Nielsenie; Jerzy Roguski, dyrektor handlowy Żabki Polska; Marek Szybalski, prezes zarządu Rabat Detal.

Ważnym elementem Kongresu były spotkania, podczas których reprezentanci firm sektora słodyczy i przekąsek prowadzili rozmowy biznesowe z kupcami odpowiadającymi za zamówienia w wiodących sieciach handlowych. W trakcie prowadzonych debat i prezentacji, w strefie wystawienniczej swoje produkty i usługi przedstawiało kilkudziesięciu producentów i dystrybutorów słodyczy i przekąsek.

Relacja z konferencji jest dostępna na portalu https://www.wiadomoscihandlowe.pl

ZOBACZ FOTORELACJĘ