KONGRES SŁODYCZE I PRZEKĄSKI. SWEETS&SNACKS

We wtorek 10 marca 2020 roku w hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbyła się kolejna edycja Kongresu Słodycze i Przekąski. Sweets&Snacks.

Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli producentów, dystrybutorów i sieci handlowych, wśród których znaleźli się prezesi, managerowie wysokiego szczebla oraz kupcy związani z szeroko pojętą branżą słodyczy i przekąsek. Nie zabrakło również dostawców usług.

Uczestnicy Kongresu bardzo dobrze ocenili stronę merytoryczną wydarzenia. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się prezentacje, podczas których eksperci przybliżyli kondycję i potencjał sektora słodyczy i przekąsek, nakreślili pogłębiony obraz polskich konsumentów, wskazali na warte uwagi obszary rynku.

Wyjątkowo ciekawe wypadły dwie dyskusje panelowe, podczas których eksperci komentowali bieżącą sytuację w kontekście rozprzestrzeniania się koronawirusa – opowiadali m.in. o obranych strategiach zarządzania w związku z zagrożeniem, np. rozwiązaniach wdrażanych w reprezentowanych przez nich przedsiębiorstwach.

Drugim niezwykle pasjonującym tematem, któremu poświęcono wiele uwagi, i który bardzo zainteresował uczestników Kongresu, była oczywiście kwestia podatku cukrowego, który – jak zgodnie przyznali eksperci – z dużym prawdopodobieństwem w przyszłości obejmie również słodycze. Mówiono o spodziewanych konsekwencjach nowej daniny oraz jej wpływie na branżę i konsumentów. Paneliści poddali w wątpliwość skuteczność wprowadzenia takiego rozwiązania. Ich zdaniem nowa danina nie przełoży się na poprawę wyborów żywieniowych Polaków, podobnie jak miało to miejsce w innych krajach, które obłożyły słodycze podobnym podatkiem.

Moderatorami dyskusji byli dziennikarze „Wiadomości Handlowych”: Łukasz Stępniak oraz Magdalena Stosio-Róg. Kongres poprowadził dziennikarz telewizyjny Sławomir Siezieniewski. Konferencji jak co roku towarzyszyły targi produktów i usług dedykowanych sektorowi słodyczy i przekąsek.

Strefa wystawiennicza była również miejscem licznych spotkań i rozmów kuluarowych. Szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszyły się aranżowane przez organizatora spotkania face to face, odbywające się w kameralnych salach.