Kongres Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks 2018

Przedstawiciele najważniejszych sieci handlowych, producentów i dystrybutorów słodyczy i przekąsek oraz eksperci rynkowi po raz czwarty wzięli udział w Kongresie Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks, który odbył się 15 listopada 2018 roku w warszawskim Hotelu Renaissance.

Kongres zainaugurował Jarosław Sachajko, poseł na Sejm RP, przewodniczący sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, członek Komisji Zdrowia. – Zarówno produkty słodkie, jak i słone bardzo szybko uzależniają i są jedną z przyczyn otyłości. Musimy odwrócić ten niekorzystny trend, lecz nie podwyższając ceny, ale zwiększając świadomość. W mojej ocenie podatek od cukru, mimo że jest nakierowany na dobry cel, jest słabym, mało efektywnym narzędziem – tłumaczył uczestnikom Kongresu, wśród których znaleźli się prezesi, dyrektorzy ds. sprzedaży i handlowi, a także brand managerowie reprezentujący przemysł i handel oraz hurtownicy i dystrybutorzy.

W trakcie całodniowego spotkania uczestnicy wysłuchali prezentacji przedstawicieli instytutów badawczych Nielsen i IQS, kancelarii Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi, banków BGŻ BNP Paribas i Santander Bank Polska oraz firm Purella Food, Żabka Polska, PKN Orlen, Givaudan Polska, Kondej Marketing, którzy naświetlili sytuację prawną, kondycję sektora i poszczególnych jego segmentów, a także opowiadali o trendach konsumenckich.

Mocnym punktem była debata pt. „Między zdrowiem a przyjemnością. Fundamentalne zmiany w trendach na rynku słodyczy i przekąsek". Wzięli w niej udział: Marcin Adler, pełnomocnik zarządu w firmie Terravita; Rafał Głowacki, dyrektor zarządzający Dywizji Słodyczowej Colian; Michał Kruk, dyrektor sprzedaży w Dan Cake Polonia; Konrad Mickiewicz, prezes zarządu ZPC Bałtyk; Marek Moczulski, prezes zarządu firmy Bakalland; Joanna Rogalska, client director w Nielsenie; Jerzy Roguski, dyrektor handlowy Żabki Polska; Marek Szybalski, prezes zarządu Rabat Detal.

Ważnym elementem Kongresu były spotkania, podczas których reprezentanci firm sektora słodyczy i przekąsek prowadzili rozmowy biznesowe z kupcami odpowiadającymi za zamówienia w wiodących sieciach handlowych. W trakcie prowadzonych debat i prezentacji, w strefie wystawienniczej swoje produkty i usługi przedstawiało kilkudziesięciu producentów i dystrybutorów słodyczy i przekąsek.

Relacja z konferencji jest dostępna na portalu https://www.wiadomoscihandlowe.pl

ZOBACZ FOTORELACJĘ

PROGRAM KONGRESU*

08.30-09.00 REJESTRACJA

09.00-09.05 POWITANIE GOŚCI
09.05-09.15 WYSTĄPIENIE OTWIERAJĄCE
Jarosław Sachajko, poseł na Sejm RP, przewodniczący sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, członek Komisji Zdrowia
09.15-09.35 PREZENTACJA
Głodni nowych smaków. Jakich produktów naprawdę oczekują konsumenci?
Przemysław Maciejewski, Client Specialist, Nielsen
09.35-11.05 DEBATA
Między zdrowiem a przyjemnością. Fundamentalne zmiany w trendach na rynku słodyczy i przekąsek
Marcin Adler, Pełnomocnik Zarządu, Terravita; Jan Kolański, Prezes Zarządu, Colian; Michał Kruk, Dyrektor Sprzedaży, Dan Cake Polonia; Konrad Mickiewicz, Prezes Zarządu, ZPC Bałtyk; Marek Moczulski, Prezes Zarządu, Bakalland; Joanna Rogalska, Client Director, Nielsen; Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska; Marek Szybalski, Prezes Zarządu, Rabat Detal

11.10-12.10 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

12.10-12.30 PREZENTACJA
Bądź gotowy na podatek od cukru! Kogo uzdrowi, komu zaszkodzi nowa danina?
Szymon Parulski, Doradca Podatkowy, kancelaria Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi
12.30-12.45 PREZENTACJA
Głodni pracoholicy i znudzeni poszukiwacze przyjemności. Kim są polscy przekąskowicze?
Dorota Peretiatkowicz, Business Unit Manager, IQS
Dawid Mazur,Senior Research Manager, IQS
12.45-13.00 PREZENTACJA
Fenomen ambasadorów. Głośne nazwiska skutecznie promują marki przekąsek
Artur Gajewski, Dyrektor Marketingu, Purella Food

13.05-14.05 LUNCH I BUSINESS MIXER

14.05-14.25 PREZENTACJA
Słodycze i przekąski w strategiach sieci convenience
Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska
14.25-14.40 PREZENTACJA
Food service i food to go buduje przewagi na rynku stacji paliw
Mikołaj Pawlak, Head of Gastronomy and QSR, PKN Orlen S.A
14.40-15.00 PREZENTACJA
Kosztowy armagedon: podwyżki cen energii, koszty paliw, surowców, koszty pracy. Firmy spożywcze w przededniu potężnych wyzwań
Paweł Wyrzykowski, Ekspert ds. Analiz Sektorowych i Rynków Rolnych, Biuro Analiz Makroekonomicznych Sektora Agro, BGŻ BNP Paribas
15.05-16.05 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

16.05-16.25 PREZENTACJA
Scenariusze konsolidacyjne AD 2020. Rynek słodyczy i przekąsek pod presją trendów konsumenckich, detalistów i konkurencji
Renata Dutkiewicz, Dyrektor ds. Sektora Spożywczego i FMCG, Santander Bank Polska
16.25-16.40 PREZENTACJA
Poczujcie smak botaniki. Przyszłość to słodycze i przekąski oparte na roślinach i ziołach?
Agnieszka Jabłońska-Tarka, Key Account Manager, Givaudan Polska

16.40-17.00 PREZENTACJA
Szanse i zagrożenia. Jak będzie rozwijał się rynek słodyczy i przekąsek w Polsce w ciągu najbliższych pięciu lat?
Andrzej Kondej, Właściciel, Kondej Marketing
od 17:00 KOKTAJL
*Organizator zastrzega sobie możliwość modyfikacji programu Kongresu.

PRELEGENCI i PANELIŚCI



Marcin
Adler


Pełnomocnik Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu,
Terravita
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Dzięki pracy na stanowisku kierowniczym w bankowości, ma duże doświadczenie w zakresie finansów korporacyjnych. Pomysłodawca, były wspólnik i członek zarządu właściciela Chocolissimo – czekoladowej marki premium. W firmie Terravita odpowiedzialny z ramienia zarządu za obszar sprzedaży, marketingu i nowych produktów.

Aleksandra
Chrzanowska


Prezes Zarządu,
Eti

Renata
Dutkiewicz


Dyrektor ds. Sektora Spożywczego i FMCG,
Santander Bank Polska
Ekspert w zakresie Food/FMCG/Food Retail. Od początku kariery zawodowej związana z bankowością korporacyjną. W latach 2007-2014 dyrektor sektora spożywczego i kosmetycznego w ING Banku Śląskim. Od 2015 roku związana z Santander Bank Polska (wcześniej Bank Zachodni WBK), gdzie odpowiada za zarządzanie relacjami z kluczowymi klientami oraz rozwojem sprzedaży w ramach sektora spożywczego i FMCG. Ma doświadczenie sprzedażowe połączone z szeroką znajomością rynku spożywczego i FMCG oraz zagadnień związanych ze strukturyzowaniem finansowania w branży.

Artur
Gajewski


Dyrektor Marketingu,
Purella Food
Z wykształcenia socjolog, z zamiłowania marketingowiec. Zdobywał wiedzę na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Business Sterling Collage w Australii. Karierę rozpoczynał w sieciowych agencjach reklamowych jak Publicis czy TBWA. Przez 10 lat odpowiadał za marketing, komunikację i new business w dużej firmie medyczno-farmaceutycznej. Jeden ze wspólników spółki Purella Food, gdzie zajmuje się marketingiem, komunikacją marki i rozwojem nowych produktów. Miłośnik sportu.
 

Agnieszka
Jabłońska-Tarka


Key Account Manager,
Givaudan Polska
Z firmą Givaudan związana od trzech lat. Wcześniej pracowała w firmie Naturex, która obecnie wchodzi w skład Givaudan. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem projektów i opieką nad kluczowymi klientami. W wolnym czasie rozwija umiejętności zawodowe w kierunku analizy trendów i rozwoju brandów.

Jan
Kolański


Prezes Zarządu,
Colian
Twórca, główny akcjonariusz oraz prezes zarządu grupy kapitałowej Colian notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest prezesem Klastra Spożywczego Wielkopolski Południowej oraz wiceprezesem Polbisco – Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych. Wielokrotnie nagrodzony za osiągnięcia biznesowe, gospodarcze oraz wspieranie lokalnej działalności sportowej, naukowej i kulturalnej. Wyróżniony Odznaką Honorową Ministra Gospodarki za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.

Andrzej
Kondej


Właściciel firmy badawczej Kondej Marketing
Konsultant marketingowy i badacz rynkowy z ponad 20-letnią praktyką. Specjalizuje się w badaniach rynkowych FMCG, strategiach rozwoju przedsiębiorstw, analizach trendów konsumenckich i prognozach rynku. W latach 2004-2017 autoryzowany analityk rynkowy Euromonitor International. Twórca Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych. Doktor ekonomii, wykładowca na Uniwersytecie w Białymstoku.

Michał
Kruk


Dyrektor Sprzedaży,
Dan Cake Polonia
Doświadczony manager w branży FMCG (sprawował funkcję prezesa zarządu w spółkach z branży spożywczej o zasięgu europejskim), ma bogate doświadczenie w obszarze kompleksowego zarządzania średnimi i dużymi przedsiębiorstwami (m.in. Diamant Nahrungsmittel GesmbH) w obszarze działalności operacyjnej, finansów, rozwoju sprzedaży i marketingu oraz rozwoju produktu. Obecnie odpowiedzialny za sprzedaż w spółce Dan Cake Polonia będącej częścią międzynarodowej grupy o czołowej pozycji w kategorii pakowanych wyrobów piekarniczych i cukierniczych w Europie.
 

Przemysław
Maciejewski


Client Specialist,
Nielsen

Absolwent Metod Ilościowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w konsultingu oraz przy zarządzaniu projektami. W Nielsenie odpowiedzialny za współpracę z producentami dóbr spożywczych, w tym m.in.: słodyczy, napojów gorących, przypraw czy wyrobów tytoniowych.


Dawid
Mazur


Senior Research Manager,
IQS
Ma ponad 10-letnie doświadczenie w badaniach rynku. Zajmował się projektami lokalnymi i międzynarodowymi, głównie ilościowymi, a także panelami: handlu detalicznego i gospodarstw domowych. Jego specjalnością są projekty dotyczące konceptów oraz potencjału produktów.

Konrad
Mickiewicz


Prezes Zarządu,
ZPC Bałtyk
Z gdańskim ZPC Bałtyk oraz włocławską Bomillą, działającymi wspólnie jako Grupa Bałtyk, związany od 2006 r. W strukturach firmy zajmował kolejno stanowiska: dyrektora ds. rozwoju biznesu, członka zarządu, wiceprezesa i - obecnie - prezesa. Z Bałtykiem związany nie tylko jako menedżer, ale również rodzinnie - grupa kontrolowana jest bowiem wspólnie przez rodzinę Mickiewiczów i rodzinę Wolińskich. Swoją karierę zawodową Konrad Mickiewicz rozpoczynał od pracy w firmie Wavin, skąd przeszedł do Banku Zachodniego WBK, gdzie spędził sześć lat (2000-2006), w tym ostatnie dwa lata na stanowisku dyrektora ds. rozwoju bankowości elektonicznej. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Posiada tytuł MBA.

Marek
Moczulski


Prezes Zarządu,
Bakalland
Prezesem zarządu Bakalland jest od kwietnia 2014 roku. W sierpniu 2014 roku objął też stanowisko prezesa zarządu firmy Rieber Foods Polska, która następnie jako Delecta została zintegrowana z firmą Bakalland. Wcześniej, od czerwca 2013 roku, pełnił obowiązki Przewodniczącego Rady Nadzorczej Bakalland. Od 2011 roku sprawuje stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Dom Development. Od roku 2009 roku jest także niezależnym konsultantem w zakresie strategii biznesowych, doradztwa inwestycyjnego i usprawniania procesów biznesowych. Wieloletni prezes zarządu i dyrektor generalny ZPC Mieszko (w latach 2003-2009). Wcześniej związany m.in. z Agros Fortuną oraz GK Agros.
 

Szymon
Parulski


Doradca Podatkowy,
kancelaria Parulski i Wspólnicy
W latach 2004-09 pracował w największych międzynarodowych firmach doradczych, a od 2009 r. współtworzy i zarządza kancelarią Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi. Specjalizuje się w podatkach pośrednich – podatku VAT, akcyzie oraz należnościach celnych, współpracując z dużymi krajowymi i międzynarodowymi podmiotami oraz organizacjami branżowymi, w szczególności z branży alkoholowej, tytoniowej, paliwowej, chemicznej, jak również z innych branż przemysłu. Wielokrotnie reprezentował i reprezentuje podmioty gospodarcze w kontaktach zarówno z władzami krajowymi (Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Gospodarki), jak i unijnymi (Komisja Europejska), z którymi współpracuje na bieżąco w kwestiach podatkowych i celnych. W 2006 r. był zewnętrznym ekspertem w Ministerstwie Finansów. Przeprowadza również projekty działań regulacyjnych podsumowanych w raportach takich jak „Raport (de)regulacyjny Akcyza 2013 – pożądany kierunek zmian” czy „Efektywna walka z szarą strefą w akcyzie (2017)” – wiele z tych propozycji zostało następnie wprowadzonych w Polsce i UE.

Mikołaj
Pawlak


Head of Gastronomy and QSR,
PKN Orlen
Manager z wieloletnim doświadczeniem, silną motywacją do osiągania celów oraz innowacyjnym podejściem do zagadnień biznesowych. Posiada 15-letnie doświadczanie w sprzedaży B2B i B2C. Przez ostatnich osiem lat skoncentrowany na rozwijaniu produktów i rozwiązań dla restauracji szybkiej obsługi z silną koncentracją rynku USA i Europy Zachodniej. Współpracujący z sieciami handlowymi oraz sektorem HoReCa wypracowując rozwiązania dedykowanie pod klienta. Specjalizuje się w QSR, kanale sprzedaży Drive-Thru oraz optymalizacji technologicznej procesów obsługowych klienta.

Dorota
Peretiatkowicz


Business Unit Manager,
IQS
Psycholog, socjolog i baczna obserwatorka rzeczywistości. Z badaniami rynku związana od lat 90. ubiegłego wieku. W IQS zarządza zespołem dedykowanym badaniom ilościowym. Liderka takich projektów badawczych jak: NeedforSnack, Adults Power czy Hajp Hunting.

Joanna
Rogalska


Client Director,
Nielsen

Od 2007 roku związana z firmą Nielsen w ramach Działu Badań Panelu Handlu Detalicznego. Obecnie zajmuje stanowisko Client Director. W codziennej pracy odpowiedzialna za współpracę z klientami z branż: słodyczowej, napojów gorących, wyrobów tytoniowych i OTC. Absolwentka kierunku stosunki międzynarodowe w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Jerzy
Roguski


Dyrektor Handlowy,
Żabka Polska
Od 15 lat związany z handlem spożywczym. Przez pierwszych siedem lat kariery zawodowej odpowiedzialny za budowanie strategii marek własnych sieci – odpowiednio w Polomarket (2004-2009) oraz Żabka Polska (2009-2011). W spółce Żabka Polska od 2011 roku odpowiada za centralną politykę zakupową sieci. Od 2014 roku na stanowisku dyrektora handlowego decyduje o polityce asortymentowej, zakupowej i cenowo-promocyjnej. Absolwent Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika na kierunku finanse oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku International Economics. Posiada dyplom MBA Dominican University.

Jarosław
Sachajko


Poseł na Sejm RP, Przewodniczący Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Członek Komisji Zdrowia
Polityk, ekonomista i przedsiębiorca, doktor nauk rolniczych, poseł na Sejm VIII kadencji. W wyborach parlamentarnych w 2015 kandydował do Sejmu w okręgu chełmskim z pierwszego miejsca na liście komitetu wyborczego wyborców Kukiz’15. Uzyskał mandat posła VIII kadencji, otrzymując 10 722 głosy. W Sejmie został przewodniczącym Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz członkiem Komisji Zdrowia. W wyborach samorządowych w 2018 r. kandydował na prezydenta Zamościa, zajmując trzecie miejsce.

Marek
Szybalski


Prezes Zarządu,
Rabat Detal
Od grudnia 2012 roku członek zarządu spółki Rabat Detal na stanowisku I wiceprezesa sieci Rabat Detal. Od czerwca br. pełni funkcję prezesa zarządu sieci Rabat Detal w Grupie Kapitałowej Specjał. Wieloletnie doświadczenie zdobywał reprezenując Drogerie Jasmin na stanowisku prezesa zarządu, pełnił funkcję wiceprezesa w spółce Rovita, a także był dyrektorem handlowym w sieci handlowej SPAR Polska.

Paweł
Wyrzkowski


Ekspert ds. Analiz Sektorowych i Rynków Rolnych, Biuro Analiz Makroekonomicznych Sektora Agro, BGŻ BNP Paribas

Absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku ekonomia. W trakcie studiów odbył półroczny staż na Uniwersytecie Technicznym w Monachium w zakresie nauk konsumenckich. Przed przejściem do Banku BGŻ BNP Paribas pracował w Instytucie Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, gdzie zajmował się analizą popytu na żywność w krajach UE oraz analizą rynku napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. Autor lub współautor kilkunastu raportów i publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu komentarzy i komunikatów w zakresie ekonomii sektora rolno-spożywczego.