PRELEGENCI EDYCJI 2020


Katarzyna Batogowska

Creative Group Head
Grey Group Poland
Pracuje w reklamie ponad 20 lat, dla klientów lokalnych i międzynarodowych. Stworzone przez nią reklamy były emitowane w ponad 40tu krajach na 4 kontynentach. W agencji Grey pracuje na stanowisku Creative Group Head dla PEPCO, P&G, Ferrero i LOT

Marcin
Cyganiak

Dyrektor Komercyjny
Nielsen Connect w Polsce
Marcin Cyganiak, Dyrektor Komercyjny Nielsen Connect w Polsce, związany z firmą od 2012 roku. Specjalizuje się w badaniu panelu handlu detalicznego oraz badaniach efektywności sprzedaży produktów FMCG. Posiada szerokie doświadczenie w pracy z producentami alkoholi, napojów i innych produktów spożywczych. Zajmuje się zarówno analizą i oceną działań taktycznych producentów, jak i wspieraniem ich w budowaniu strategii marketingowych. W ramach Nielsen Global Client Service realizował projekty na rynkach CEE, głównie w Rosji i Turcji. Wcześniej pracował dla wiodącego producenta z branży FMCG oraz w consultingu. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Tadeusz
Czarniecki

Dyrektor Marketingu
Wawel SA

Michał
Czerwiński

Prezes Zarządu
Purella Sp. z o.o.
Założyciel i pomysłodawca firmy Purella, która specjalizuje się w żywności wzbogaconej w superfoods. Swoją przygodę z branżą spożywczą rozpoczął w 2015 roku od wprowadzenia na polski rynek chlorelli, algi słodkowodnej. Członek Klubu Polskiej Rady Biznesu. Pasjonat, zdrowego trybu życia i sportu, uprawia narciarstwo, tenis oraz kitesurfing.
 

Monika
Dyrda

Client Director
Nielsen Connect w Polsce
Monika Dyrda, Client Director Nielsen Connect w Polsce, związana z firmą od 2011 roku. Specjalizuje się w badaniu panelu handlu detalicznego, współpracowała zarówno z kluczowymi sieciami detalicznymi jak i producentami FMCG. Obecnie wspiera Klientów z branży spożywczej, napojowej i alkoholowej w podejmowaniu strategicznych decyzji marketingowych, analizach i rekomendacjach. Absolwentka Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej.

Magdalena
Dziczek

Dyrektor Biura Zarządu, Członek Zarządu
ZPPOiPwO EKO-PAK
Doktorantka Szkoły Głównej Handlowej w Katedrze Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego, absolwentka wydziału Zarządzania SGH. Od 2010 roku związana z gospodarką odpadami. Reprezentowała Krajową Izbę Gospodarki Odpadami w Brukseli, uczestnicząc w pracach Municipal Waste Europe oraz w pracach nad założeniami m.in. do pakietu „Ku gospodarce o obiegu zamkniętym”. Aktywnie zaangażowana w pracę EUROPEN. Ekspert UNEP Grid w projekcie Climate Leadership.

Andrzej
Gantner

Wiceprezes, Dyrektor Generalny PFPŻ ZP
dr inż. Andrzej Gantner – wiceprezes, dyrektor generalny, Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców, redaktor naczelny kwartalnika „Food Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, członek Rady Uczelni Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe oraz w europejskiej organizacji napojowej UNESDA. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.

Jacek
Grzybowski

Menedżer ds. Klientów Strategicznych
DNB Bank Polska
Ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem w bankowości korporacyjnej, które zdobywał w Citi Bank oraz, od 2006 roku, w DNB Bank Polska. Menedżer z 20 letnim doświadczeniem jako dyrektor oddziału, dyrektor regionu w Polsce południowo-wschodniej, a obecnie ekspert w Departamencie Handlu oraz Przemysłu Wytwórczego i Spożywczego w DNB Bank Polska.
 

Marta
Habas

Brand Manager BeRAW
Purella Sp. z o.o.
Z wykształcenia dietetyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy z pacjentami. Z zamiłowania do wyzwań i marketingu od 2017 roku w branży FMCG. Obecnie związana z firmą Purella Sp. z o.o., gdzie zajmuję się brandem BeRAW w tym marketingiem, komunikacją oraz rozwojem nowych produktów w portfolio marki. Pasjonatka sportu i zdrowego odżywiania.

Maciej
Herman

Dyrektor Zarządzający
LOTTE Wedel
Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel, właściciela marki E.Wedel. W firmie od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał zajmując stanowiska w działach komercyjnych takich firm jak Kompania Piwowarska, Frito Lay i Procter and Gamble. W ciągu ostatnich kilku lat Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i obecnie znajduje się gronie 3 największych producentów polskiej branży czekoladowej. Od 2018 roku oferta produktowa firmy obejmuje także lody na patyku Ptasie Mleczko®, a od 2019 roku lody E.Wedel, dostępne na patyku i w kubełkach. Dzięki odważnym i rewolucyjnym zmianom komunikacyjnym firma otrzymała w ciągu ostatnich lat szereg nagród, m.in. złotą Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem” czy brązowego spinacza za projekt "Wedel Up! Zagrajmy inaczej". Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych konkursów produktowych, plebiscytów i rankingów.

Honorata
Jarocka

Senior Food and Drink Analyst, Mintel

Iwona
Kasica

Prezes
Me gusto
Kreatorka marek dostępnych w rynku FMCG. Karierę zaczęła ponad 20 lat temu wykreowaniem i wdrożeniem marki Saponaria – kosmetyków naturalnych dostępnych we własnej sieci sklepów. Rozwijała też markę Natura Officinalis – kosmetyków naturalnych dystrybuowanych przez sieć Rossmann. Jej najbardziej znanym projektem jest Pachnąca Szafa – produkty zapachowe do domu dostępne w większości sieci handlowych. Obecnie rozwija markę certyfikowanych ekologicznie słodyczy pod nazwą Super Krówka i Super Fudgio na rynki zagraniczne.
 

Jan
Kolański

Prezes Zarządu
Colian Holding
Założyciel i Prezes Zarządu prężnie działającej polskiej grupy kapitałowej Colian, jednego z wiodących przedsiębiorstw na rynku spożywczym w Polsce. Działalność biznesową rozpoczął w 1990 roku od założenia rodzinnej firmy Ziołopex, produkującej zioła i przyprawy. Dzięki odważnym decyzjom biznesowym i śmiałym akwizycjom w portfolio spółki znajdują się cenione marki słodyczy: Goplana, Solidarność, Jutrzenka, Familijne, Śliwka Nałęczowska, Grześki, Jeżyki, Akuku!, Elizabeth Shaw, Famous Names, Lily O’Brien’s; napojów Hellena oraz przypraw Appetita i bakalii Siesta. Wielokrotnie nagrodzony za znaczące osiągnięcia biznesowe, gospodarcze oraz wspieranie lokalnej działalności sportowej, naukowej i kulturalnej.

Andrzej
Kondej

Właściciel Firmy Badawczej
Kondej Retail Marketing
Doktor nauk ekonomicznych. Właściciel polskiej firmy badawczej Kondej Marketing. Konsultant biznesowy, trener i analityk rynkowy z ponad 20-letnią praktyką zawodową. Specjalizuje się w badaniach rynku detalicznego i branż FMCG, analizach trendów konsumenckich i prognozach rynku. Przeprowadza analizy ekonomiczne i opracowuje strategie rozwoju przedsiębiorstw. W latach 2004-2017 był autoryzowanym analitykiem rynkowym Euromonitor International. Jest autorem Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych. Od wielu lat działa jako ekspert i analityk rynkowy współpracujący z „Wiadomościami Handlowymi”. Jest naukowcem zatrudnionym w Instytucie Zarządzania/ Katedrze Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie w Białymstoku.

Michał
Maksymiec

Retail Vertical Client Director
GfK
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wiedzę zdobywał także w Karel de Grote-Hogechool w Antwerpii oraz Caledonian University w Glasgow. Ukończył Podyplomowe Studia Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej. Ma ponad 10 letnie doświadczenie w badaniach – głównie panelowych (retail audit, consumer panels) branży FMCG. Od 2010 związany z GfK Polonia, gdzie jest odpowiedzialny za realizację projektów i doradztwo bazujące na badaniu Panelu Gospodarstw Domowych w połączeniu z innymi źródłami wiedzy. Współpracuje przede wszystkim z marketerami oraz specjalistami od shopper marketingu branży FMCG, a także z klientami z sektora handlu detalicznego. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za sektor Retail FMCG na co dzień współpracując z sieciami detalicznymi obecnymi na rynku polskim.

Szymon
Mordasiewicz

Commercial Director
Panel Gospodarstw Domowych GfK
Absolwent Wyższej Szkoły Handlowej i podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez większość dotychczasowej kariery zawodowej związany był z firmą Nielsen, w której rozpoczął pracę w roku 2002. W latach 2012-2014 był odpowiedzialny za New Business Development w regionie CEE oraz krajów bałtyckich, a w latach 2014 – 2018 pracował jako Dyrektor Zarządzający polską częścią Nielsena. Przez 16 lat pracy miał możliwość współpracy z szeroką grupą producentów oraz detalistów dostarczając rozwiązania promujące dalszy rozwój biznesu. Od stycznia 2019 pracuje w firmie GfK Polonia na stanowisku Dyrektora Komercyjnego, będąc odpowiedzialnym za rozwój Panelu Gospodarstw Domowych.
 

Weronika
Nowikowa

Strategic planner
Grey Group Poland
Weronika Nowikowa. Strategic planner w Grey Group Poland, do której dołączyła w 2016 roku. Posiada blisko 7-letnie doświadczenie w branży reklamowej, łączy kompetencje zarówno po stronie budowania strategii komunikacji, jak i planowania mediów. Na bieżąco monitoruje trendy kulturowe i konsumenckie, wprowadza rozwiązania, pozwalające na budowanie optymalnego doświadczenia konsumenta z marką. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Warszawie.

Piotr
Regulski

Członek Zarządu
RUCH S.A.
Piotr Regulski w RUCH S.A. pełni funkcję Członka Zarządu. Jest bezpośrednio zaangażowany w proces restrukturyzacji Spółki, odpowiada za rozwój modelu sprzedaży w segmencie detalicznym, zarządzanie dystrybucją prasy oraz strategiczne zdefiniowanie planu rozwoju Spółki, opierającego się na wypracowaniu nowego koszyka produktowego dostępnego w sieci sprzedaży RUCH (zarówno w formie tradycyjnej, jak i e-commerce) dostosowanego do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów. Swoje doświadczenie zawodowe budował m.in. w Grupie Impel, gdzie odpowiadał za realizację planu rozwoju biznesu, sprawując bezpośredni nadzór nad ekspansją Grupy Kapitałowej na rynki zagraniczne.

Marta
Rybicka

Business Unit Director
Agencja Badawcza IQS
Z wykształcenia socjolog. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w badaniach marketingowych, głównie ilościowych. Zrealizowała kilkaset projektów badawczych dla rozmaitych branż; koncentruje się na biznesowej użyteczności zdobytej w procesie badawczym wiedzy. W IQS jest liderką badania o pokoleniach video - Video Love Story oraz badania segmentacyjnego o kibicach sportowych w Polsce.

Michał
Sadecki

Prezes
Polska Grupa Supermarketów
Od ponad 20 lat związany z branżą handlową, w tym od 17 lat z Polską Grupą Supermarketów, w której od 2014 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu. Do swoich osiągnięć na tym stanowisku zalicza m.in. uruchomienie magazyny centralnego oraz rozwój portfolio produktów spożywczych i gospodarczych marki O! Dobre. Pewne. Twoje., linii alkoholi „Spiżarnia Dworska” oraz niedawno debiutującej marki produktów ekologicznych Włącz bio.
 

Dariusz
Sudoł

Dyrektor Sprzedaży
Europa Centralna-Wschodnia
Barry Callebaut Polska
od ponad 20. lat w branży FMCG i B2B. Doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem, procesami R&D. Od 10 lat związany z branżą czekoladową gdzie w firmie Barry Callebaut odpowiada za sprzedaż w regionie Europa Centralna-Wschodnia. Barry Callebaut to największy na świecie dostawca czekolady do przemysłu i też firma innowacyjna, która odkryła i zaprezentowała światu między innymi czwarty rodzaj czekolady - czekoladę Ruby.

Michał
Tracz

Senior Associate, Zespół Prawa Żywnościowego
Domański Zakrzewski Palinka
Specjalista w zakresie prawa żywnościowego, w szczególności regulacji dotyczących FSMP i suplementów diety (znakowanie, reklama, wprowadzenia do obrotu, novel food, produkty z pogranicza). Zajmuje się także oceną prawną działań marketingowych w sektorze zdrowia, kwestiami compliance oraz regulacjami dotyczącymi wprowadzania na rynek leków oraz produktów kosmetycznych. Doradza w sporach z organami inspekcji, zwłaszcza organami inspekcji sanitarnej, inspekcji jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz inspekcji farmaceutycznej.

Marcin
Witek

VAS Product Manager
DSV Solutions
Jest związany z branżą logistyczną od ponad 8 lat, na przestrzeni lat zajmował się analizami projektów logistycznych, marketingiem, sprzedażą. Specjalizuje się w kompleksowym rozwojem biznesu i strategii projektów „out of the box”. Absolwent Akademii Obrony Narodowej, a także autor publikacji naukowych i laureat XII Forum Młodej Logistyki.

Piotr
Wojtkowski

Dyrektor Sprzedaży i Projektów Logistycznych
DSV Solutions
Z logistyką magazynową związany od czasów studiów na Politechnice Warszawskiej (Wydział Transportu, Specjalizacja Logistyka Transportu Wewnętrznego). Od 10 lat w DSV Solutions odpowiada za kierowanie sprzedażą logistyki kontraktowej w zakresie magazynowania i co-packing na terenie Polski.