PRELEGENCI EDYCJI 2020


Katarzyna Batogowska

Creative Group Head
Grey Group Poland
Pracuje w reklamie ponad 20 lat, dla klientów lokalnych i międzynarodowych. Stworzone przez nią reklamy były emitowane w ponad 40tu krajach na 4 kontynentach. W agencji Grey pracuje na stanowisku Creative Group Head dla PEPCO, P&G, Ferrero i LOT

Marcin
Cyganiak

Dyrektor Komercyjny
Nielsen Connect w Polsce
Marcin Cyganiak, Dyrektor Komercyjny Nielsen Connect w Polsce, związany z firmą od 2012 roku. Specjalizuje się w badaniu panelu handlu detalicznego oraz badaniach efektywności sprzedaży produktów FMCG. Posiada szerokie doświadczenie w pracy z producentami alkoholi, napojów i innych produktów spożywczych. Zajmuje się zarówno analizą i oceną działań taktycznych producentów, jak i wspieraniem ich w budowaniu strategii marketingowych. W ramach Nielsen Global Client Service realizował projekty na rynkach CEE, głównie w Rosji i Turcji. Wcześniej pracował dla wiodącego producenta z branży FMCG oraz w consultingu. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Tadeusz
Czarniecki

Dyrektor Marketingu
Wawel SA

Michał
Czerwiński

Prezes Zarządu
Purella Sp. z o.o.
Założyciel i pomysłodawca firmy Purella, która specjalizuje się w żywności wzbogaconej w superfoods. Swoją przygodę z branżą spożywczą rozpoczął w 2015 roku od wprowadzenia na polski rynek chlorelli, algi słodkowodnej. Członek Klubu Polskiej Rady Biznesu. Pasjonat, zdrowego trybu życia i sportu, uprawia narciarstwo, tenis oraz kitesurfing.
 

Monika
Dyrda

Client Director
Nielsen Connect w Polsce
Monika Dyrda, Client Director Nielsen Connect w Polsce, związana z firmą od 2011 roku. Specjalizuje się w badaniu panelu handlu detalicznego, współpracowała zarówno z kluczowymi sieciami detalicznymi jak i producentami FMCG. Obecnie wspiera Klientów z branży spożywczej, napojowej i alkoholowej w podejmowaniu strategicznych decyzji marketingowych, analizach i rekomendacjach. Absolwentka Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej.

Andrzej
Gartner

Wiceprezes, Dyrektor Generalny PFPŻ ZP
dr inż. Andrzej Gantner – wiceprezes, dyrektor generalny, Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców, redaktor naczelny kwartalnika „Food Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, członek Rady Uczelni Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe oraz w europejskiej organizacji napojowej UNESDA. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.

Maciej
Herman

Dyrektor Zarządzający
LOTTE Wedel
Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel, właściciela marki E.Wedel. W firmie od 2008 roku. Z rynkiem FMCG związany od ponad 20 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał zajmując stanowiska w działach komercyjnych takich firm jak Kompania Piwowarska, Frito Lay i Procter and Gamble. W ciągu ostatnich kilku lat Wedel stał się jedną z najszybciej rosnących firm słodyczowych w Polsce i obecnie znajduje się gronie 3 największych producentów polskiej branży czekoladowej. Od 2018 roku oferta produktowa firmy obejmuje także lody na patyku Ptasie Mleczko®, a od 2019 roku lody E.Wedel, dostępne na patyku i w kubełkach. Dzięki odważnym i rewolucyjnym zmianom komunikacyjnym firma otrzymała w ciągu ostatnich lat szereg nagród, m.in. złotą Effie za kampanię „W kuchni z Wedlem” czy brązowego spinacza za projekt "Wedel Up! Zagrajmy inaczej". Jest także wielokrotnym laureatem prestiżowych konkursów produktowych, plebiscytów i rankingów.

Honorata
Jarocka

Senior Food and Drink Analyst, Mintel
 

Jan
Kolański

Prezes Zarządu
Colian Holding
Założyciel i Prezes Zarządu prężnie działającej polskiej grupy kapitałowej Colian, jednego z wiodących przedsiębiorstw na rynku spożywczym w Polsce. Działalność biznesową rozpoczął w 1990 roku od założenia rodzinnej firmy Ziołopex, produkującej zioła i przyprawy. Dzięki odważnym decyzjom biznesowym i śmiałym akwizycjom w portfolio spółki znajdują się cenione marki słodyczy: Goplana, Solidarność, Jutrzenka, Familijne, Śliwka Nałęczowska, Grześki, Jeżyki, Akuku!, Elizabeth Shaw, Famous Names, Lily O’Brien’s; napojów Hellena oraz przypraw Appetita i bakalii Siesta. Wielokrotnie nagrodzony za znaczące osiągnięcia biznesowe, gospodarcze oraz wspieranie lokalnej działalności sportowej, naukowej i kulturalnej.

Weronika
Nowikowa

Strategic planner
Grey Group Poland
Weronika Nowikowa. Strategic planner w Grey Group Poland, do której dołączyła w 2016 roku. Posiada blisko 7-letnie doświadczenie w branży reklamowej, łączy kompetencje zarówno po stronie budowania strategii komunikacji, jak i planowania mediów. Na bieżąco monitoruje trendy kulturowe i konsumenckie, wprowadza rozwiązania, pozwalające na budowanie optymalnego doświadczenia konsumenta z marką. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Warszawie.

Marta
Rybicka

Business Unit Director
Agencja Badawcza IQS
Z wykształcenia socjolog. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w badaniach marketingowych, głównie ilościowych. Zrealizowała kilkaset projektów badawczych dla rozmaitych branż; koncentruje się na biznesowej użyteczności zdobytej w procesie badawczym wiedzy. W IQS jest liderką badania o pokoleniach video - Video Love Story oraz badania segmentacyjnego o kibicach sportowych w Polsce.

Dariusz
Sudoł

Dyrektor Sprzedaży
Europa Centralna-Wschodnia
Barry Callebaut Polska
od ponad 20. lat w branży FMCG i B2B. Doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem, procesami R&D. Od 10 lat związany z branżą czekoladową gdzie w firmie Barry Callebaut odpowiada za sprzedaż w regionie Europa Centralna-Wschodnia. Barry Callebaut to największy na świecie dostawca czekolady do przemysłu i też firma innowacyjna, która odkryła i zaprezentowała światu między innymi czwarty rodzaj czekolady - czekoladę Ruby.
 

Marta
Habas

Brand Manager BeRAW
Purella Sp. z o.o.
Z wykształcenia dietetyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy z pacjentami. Z zamiłowania do wyzwań i marketingu od 2017 roku w branży FMCG. Obecnie związana z firmą Purella Sp. z o.o., gdzie zajmuję się brandem BeRAW w tym marketingiem, komunikacją oraz rozwojem nowych produktów w portfolio marki. Pasjonatka sportu i zdrowego odżywiania.
 

PRELEGENCI EDYCJI 2018


Marcin
Adler


Pełnomocnik Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu,
Terravita
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Dzięki pracy na stanowisku kierowniczym w bankowości, ma duże doświadczenie w zakresie finansów korporacyjnych. Pomysłodawca, były wspólnik i członek zarządu właściciela Chocolissimo – czekoladowej marki premium. W firmie Terravita odpowiedzialny z ramienia zarządu za obszar sprzedaży, marketingu i nowych produktów.

Aleksandra
Chrzanowska


Prezes Zarządu,
Eti

Renata
Dutkiewicz


Dyrektor ds. Sektora Spożywczego i FMCG,
Santander Bank Polska
Ekspert w zakresie Food/FMCG/Food Retail. Od początku kariery zawodowej związana z bankowością korporacyjną. W latach 2007-2014 dyrektor sektora spożywczego i kosmetycznego w ING Banku Śląskim. Od 2015 roku związana z Santander Bank Polska (wcześniej Bank Zachodni WBK), gdzie odpowiada za zarządzanie relacjami z kluczowymi klientami oraz rozwojem sprzedaży w ramach sektora spożywczego i FMCG. Ma doświadczenie sprzedażowe połączone z szeroką znajomością rynku spożywczego i FMCG oraz zagadnień związanych ze strukturyzowaniem finansowania w branży.

Artur
Gajewski


Dyrektor Marketingu,
Purella Food
Z wykształcenia socjolog, z zamiłowania marketingowiec. Zdobywał wiedzę na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Business Sterling Collage w Australii. Karierę rozpoczynał w sieciowych agencjach reklamowych jak Publicis czy TBWA. Przez 10 lat odpowiadał za marketing, komunikację i new business w dużej firmie medyczno-farmaceutycznej. Jeden ze wspólników spółki Purella Food, gdzie zajmuje się marketingiem, komunikacją marki i rozwojem nowych produktów. Miłośnik sportu.
 

Agnieszka
Jabłońska-Tarka


Key Account Manager,
Givaudan Polska
Z firmą Givaudan związana od trzech lat. Wcześniej pracowała w firmie Naturex, która obecnie wchodzi w skład Givaudan. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem projektów i opieką nad kluczowymi klientami. W wolnym czasie rozwija umiejętności zawodowe w kierunku analizy trendów i rozwoju brandów.

Jan
Kolański


Prezes Zarządu,
Colian
Twórca, główny akcjonariusz oraz prezes zarządu grupy kapitałowej Colian notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest prezesem Klastra Spożywczego Wielkopolski Południowej oraz wiceprezesem Polbisco – Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych. Wielokrotnie nagrodzony za osiągnięcia biznesowe, gospodarcze oraz wspieranie lokalnej działalności sportowej, naukowej i kulturalnej. Wyróżniony Odznaką Honorową Ministra Gospodarki za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.

Andrzej
Kondej


Właściciel firmy badawczej Kondej Marketing
Konsultant marketingowy i badacz rynkowy z ponad 20-letnią praktyką. Specjalizuje się w badaniach rynkowych FMCG, strategiach rozwoju przedsiębiorstw, analizach trendów konsumenckich i prognozach rynku. W latach 2004-2017 autoryzowany analityk rynkowy Euromonitor International. Twórca Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych. Doktor ekonomii, wykładowca na Uniwersytecie w Białymstoku.

Michał
Kruk


Dyrektor Sprzedaży,
Dan Cake Polonia
Doświadczony manager w branży FMCG (sprawował funkcję prezesa zarządu w spółkach z branży spożywczej o zasięgu europejskim), ma bogate doświadczenie w obszarze kompleksowego zarządzania średnimi i dużymi przedsiębiorstwami (m.in. Diamant Nahrungsmittel GesmbH) w obszarze działalności operacyjnej, finansów, rozwoju sprzedaży i marketingu oraz rozwoju produktu. Obecnie odpowiedzialny za sprzedaż w spółce Dan Cake Polonia będącej częścią międzynarodowej grupy o czołowej pozycji w kategorii pakowanych wyrobów piekarniczych i cukierniczych w Europie.
 

Przemysław
Maciejewski


Client Specialist,
Nielsen

Absolwent Metod Ilościowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w konsultingu oraz przy zarządzaniu projektami. W Nielsenie odpowiedzialny za współpracę z producentami dóbr spożywczych, w tym m.in.: słodyczy, napojów gorących, przypraw czy wyrobów tytoniowych.


Dawid
Mazur


Senior Research Manager,
IQS
Ma ponad 10-letnie doświadczenie w badaniach rynku. Zajmował się projektami lokalnymi i międzynarodowymi, głównie ilościowymi, a także panelami: handlu detalicznego i gospodarstw domowych. Jego specjalnością są projekty dotyczące konceptów oraz potencjału produktów.

Konrad
Mickiewicz


Prezes Zarządu,
ZPC Bałtyk
Z gdańskim ZPC Bałtyk oraz włocławską Bomillą, działającymi wspólnie jako Grupa Bałtyk, związany od 2006 r. W strukturach firmy zajmował kolejno stanowiska: dyrektora ds. rozwoju biznesu, członka zarządu, wiceprezesa i - obecnie - prezesa. Z Bałtykiem związany nie tylko jako menedżer, ale również rodzinnie - grupa kontrolowana jest bowiem wspólnie przez rodzinę Mickiewiczów i rodzinę Wolińskich. Swoją karierę zawodową Konrad Mickiewicz rozpoczynał od pracy w firmie Wavin, skąd przeszedł do Banku Zachodniego WBK, gdzie spędził sześć lat (2000-2006), w tym ostatnie dwa lata na stanowisku dyrektora ds. rozwoju bankowości elektonicznej. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Posiada tytuł MBA.

Marek
Moczulski


Prezes Zarządu,
Bakalland
Prezesem zarządu Bakalland jest od kwietnia 2014 roku. W sierpniu 2014 roku objął też stanowisko prezesa zarządu firmy Rieber Foods Polska, która następnie jako Delecta została zintegrowana z firmą Bakalland. Wcześniej, od czerwca 2013 roku, pełnił obowiązki Przewodniczącego Rady Nadzorczej Bakalland. Od 2011 roku sprawuje stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Dom Development. Od roku 2009 roku jest także niezależnym konsultantem w zakresie strategii biznesowych, doradztwa inwestycyjnego i usprawniania procesów biznesowych. Wieloletni prezes zarządu i dyrektor generalny ZPC Mieszko (w latach 2003-2009). Wcześniej związany m.in. z Agros Fortuną oraz GK Agros.
 

Szymon
Parulski


Doradca Podatkowy,
kancelaria Parulski i Wspólnicy
W latach 2004-09 pracował w największych międzynarodowych firmach doradczych, a od 2009 r. współtworzy i zarządza kancelarią Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi. Specjalizuje się w podatkach pośrednich – podatku VAT, akcyzie oraz należnościach celnych, współpracując z dużymi krajowymi i międzynarodowymi podmiotami oraz organizacjami branżowymi, w szczególności z branży alkoholowej, tytoniowej, paliwowej, chemicznej, jak również z innych branż przemysłu. Wielokrotnie reprezentował i reprezentuje podmioty gospodarcze w kontaktach zarówno z władzami krajowymi (Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Gospodarki), jak i unijnymi (Komisja Europejska), z którymi współpracuje na bieżąco w kwestiach podatkowych i celnych. W 2006 r. był zewnętrznym ekspertem w Ministerstwie Finansów. Przeprowadza również projekty działań regulacyjnych podsumowanych w raportach takich jak „Raport (de)regulacyjny Akcyza 2013 – pożądany kierunek zmian” czy „Efektywna walka z szarą strefą w akcyzie (2017)” – wiele z tych propozycji zostało następnie wprowadzonych w Polsce i UE.

Mikołaj
Pawlak


Head of Gastronomy and QSR,
PKN Orlen
Manager z wieloletnim doświadczeniem, silną motywacją do osiągania celów oraz innowacyjnym podejściem do zagadnień biznesowych. Posiada 15-letnie doświadczanie w sprzedaży B2B i B2C. Przez ostatnich osiem lat skoncentrowany na rozwijaniu produktów i rozwiązań dla restauracji szybkiej obsługi z silną koncentracją rynku USA i Europy Zachodniej. Współpracujący z sieciami handlowymi oraz sektorem HoReCa wypracowując rozwiązania dedykowanie pod klienta. Specjalizuje się w QSR, kanale sprzedaży Drive-Thru oraz optymalizacji technologicznej procesów obsługowych klienta.

Dorota
Peretiatkowicz


Business Unit Manager,
IQS
Psycholog, socjolog i baczna obserwatorka rzeczywistości. Z badaniami rynku związana od lat 90. ubiegłego wieku. W IQS zarządza zespołem dedykowanym badaniom ilościowym. Liderka takich projektów badawczych jak: NeedforSnack, Adults Power czy Hajp Hunting.

Joanna
Rogalska


Client Director,
Nielsen

Od 2007 roku związana z firmą Nielsen w ramach Działu Badań Panelu Handlu Detalicznego. Obecnie zajmuje stanowisko Client Director. W codziennej pracy odpowiedzialna za współpracę z klientami z branż: słodyczowej, napojów gorących, wyrobów tytoniowych i OTC. Absolwentka kierunku stosunki międzynarodowe w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Jerzy
Roguski


Dyrektor Handlowy,
Żabka Polska
Od 15 lat związany z handlem spożywczym. Przez pierwszych siedem lat kariery zawodowej odpowiedzialny za budowanie strategii marek własnych sieci – odpowiednio w Polomarket (2004-2009) oraz Żabka Polska (2009-2011). W spółce Żabka Polska od 2011 roku odpowiada za centralną politykę zakupową sieci. Od 2014 roku na stanowisku dyrektora handlowego decyduje o polityce asortymentowej, zakupowej i cenowo-promocyjnej. Absolwent Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika na kierunku finanse oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku International Economics. Posiada dyplom MBA Dominican University.

Jarosław
Sachajko


Poseł na Sejm RP, Przewodniczący Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Członek Komisji Zdrowia
Polityk, ekonomista i przedsiębiorca, doktor nauk rolniczych, poseł na Sejm VIII kadencji. W wyborach parlamentarnych w 2015 kandydował do Sejmu w okręgu chełmskim z pierwszego miejsca na liście komitetu wyborczego wyborców Kukiz’15. Uzyskał mandat posła VIII kadencji, otrzymując 10 722 głosy. W Sejmie został przewodniczącym Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz członkiem Komisji Zdrowia. W wyborach samorządowych w 2018 r. kandydował na prezydenta Zamościa, zajmując trzecie miejsce.

Marek
Szybalski


Prezes Zarządu,
Rabat Detal
Od grudnia 2012 roku członek zarządu spółki Rabat Detal na stanowisku I wiceprezesa sieci Rabat Detal. Od czerwca br. pełni funkcję prezesa zarządu sieci Rabat Detal w Grupie Kapitałowej Specjał. Wieloletnie doświadczenie zdobywał reprezenując Drogerie Jasmin na stanowisku prezesa zarządu, pełnił funkcję wiceprezesa w spółce Rovita, a także był dyrektorem handlowym w sieci handlowej SPAR Polska.

Paweł
Wyrzkowski


Ekspert ds. Analiz Sektorowych i Rynków Rolnych, Biuro Analiz Makroekonomicznych Sektora Agro, BGŻ BNP Paribas

Absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku ekonomia. W trakcie studiów odbył półroczny staż na Uniwersytecie Technicznym w Monachium w zakresie nauk konsumenckich. Przed przejściem do Banku BGŻ BNP Paribas pracował w Instytucie Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, gdzie zajmował się analizą popytu na żywność w krajach UE oraz analizą rynku napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. Autor lub współautor kilkunastu raportów i publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu komentarzy i komunikatów w zakresie ekonomii sektora rolno-spożywczego.


Andrzej
Kondej


Właściciel firmy badawczej Kondej Marketing
Konsultant marketingowy i badacz rynkowy z ponad 20-letnią praktyką. Specjalizuje się w badaniach rynkowych FMCG, strategiach rozwoju przedsiębiorstw, analizach trendów konsumenckich i prognozach rynku. W latach 2004-2017 autoryzowany analityk rynkowy Euromonitor International. Twórca Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych. Doktor ekonomii, wykładowca na Uniwersytecie w Białymstoku.